فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی که همچنین تحت عنوان درمان فیزیکی به آن اشاره می‌شود، یک کار و حرفه‌ی درمانی پیوسته است که از بیومکانیک‌ها یا اصول مکانیزم حرکتی بدن، درمان دستی، ورزش درمانی و درمان‌های الکتریکی برای کمک به بیماران در بازیابی، حفظ و افزایش توانایی حرکت فیزیکی، قدرت و عملکرد آن‌ها استفاده می‌کند.

فیزیوتراپیست‌ها بهتر می‌توانند به بیماران در بازیافتن توانایی حرکتی‌شان کمک کنند زیرا درک بهتری از چگونگی کارکرد بدن دارند و در مهارت‌های بالینی برای ارزیابی، تشخیص و درمان ناتوانی‌ها دوره دیده‌اند.

فیزیوتراپیستها می‌توانند به بیماران کمک کنند تا از آسیب‌ها و ناتوانایی از کمر درد، گردن درد ، زانودرد گرفته تا مشکلاتی در لیگامانها (رباط‌ها) بهبودی یابند.

درمان‌های فیزیوتراپی همچنین به توان‌بخشی بیمارانی کمک کنند که از بیماری‌های پارکینسون، فلج، سکته مغزی، ام اس و فلج مغزی رنج می‌برند. علاوه بر این، متخصصین فیزیوتراپی می‌توانند مشکلات مزمن و حاد را با کار کردن با بیماران در خانه درمان کنند.

چرا گاهی درمان فیزیوتراپی درخانه انجام می‌گیرد؟


برخی بیماران ممکن است قادر به حرکت کردن و بیرون آمدن از خانه و رفتن به کلینیک نیستند و همچنان به درمان و کمک فیزیوتراپی نیز نیاز دارند.

این خدمات فیزیوتراپی در خانه بنا بر دلایل متعددی برای کمک به افراد انجام می‌شود؛ گاهی اوقات بیمار به شدت آسیب دیده و بیمار است یا آنقدر درد دارد که نمی‌تواند از خانه خارج شود و در مواردی دیگر، بیمار به خاطر اینکه در خانه بسیار راحت‌تر است، ترجیح می‌دهد درمان فیزیوتراپی خود را در خانه انجام دهد.

فیزیوتراپیستها خدمات ویزیت و درمان خانگی را به طور منظم برای بیماران مبتلا به سکته‌ی مغزی و قلبی، ام اس و پارکینسون انجام می‌دهند.

فیزیوتراپی در منزل همچنین برای بیمارانی که عمل‌های جراحی مانند عمل تعویض کشکک زانو یا مفصل لگن انجام داده‌اند و نیز بیمارانی که می‌افتند و مشکلاتی در حفظ تعادل دارند، کاملاً مناسب است. به علاوه می‌توان درمان‌های تسکینی برای تثبیت وضعیت را در ویزیت‌های خانگی یاد گرفت و البته همه‌ی آسیب‌ها و بیماری‌هایی را که پزشکان به طور منظم در کلینیک به آن‌ها رسیدگی می‌کنند، می‌توان در خانه درمان کرد.

فیزیوتراپی در منزل به بقیه‌ی اعضای خانواده این اجازه را می‌دهد تا در روند درمان حضور داشته و درک بهتری از وضعیت بیمارشان داشته باشند و نیز به آن‌ها این فرصت را می‌دهد که سؤال‌هایشان را از فیزیوتراپیست بپرسند و نیز باد بگیرند که چگونه می‌توانند به آن‌ها کمک کنند.

 

 

مزایای انجام درمان فیزیوتراپی در منزل

سال‌هاست که تأثیر درمان فیزیوتراپی در کمک به بیماران برای بازیابی سلامتی و ارتقای قدرت فیزیکی، عملکرد و توانایی حرکتی‌شان ثابت شده است. برای افزایش میزان تجربه‌تان از فیزیوتراپی، فیزیوتراپیست ها شخصاً شما را در منزل ویزیت کرده و درمان فیزیوتراپی را برایتان انجام می‌دهند. برخی از مزایای درمان فیزیوتراپی در خانه عبارت‌اند از:

  • راحت‌تر بودن بیمار
  • ارائه‌ی یک درمانی خصوصی برای بیمار ارائه می‌شود.
  • تسریع روند بهبودی بیمار
  • عدم وجود مشکلاتی در حرکت و رفت و آمد بیمار
  • مدیریت بهتر زمان
  • مقرون به صرفه بودن
  • کمک و نظارت اعضای خانواده

 

برای مطالعه کامل مقاله فیزیوتراپی در منزل به لینک زیر و منبع مقاله مراجعه کنید.